keskiviikko 20. elokuuta 2014

Haaste: Rasvaprosentti pienemmäksi

Tarpeen vaatiessa olen hyvinkin kilpailuhaluinen. Niinpä kun mieheni haastoi minut pudottamaan rasvaprosenttia mahdollisimman paljon vuoden loppuun mennessä, otin haasteen vastaan!


Kaksi päivää sitten rasvaprosenttini oli 34,6 kotivaa'alla mitattuna. Vaikka normaalit vaa'at eivät anna välttämättä kovin luotettavia tuloksia, uskon että jonkinlaista osviittaa rasvan muutoksesta saa käytettäessä mittauksiin aina samaa laitetta. Lisäksi pääsen loppuvuoden aikana kahdesti ihan oikeaan kehonkoostumusmittaukseen, kun aloitan liikuntastartti-kurssin. Kyseisellä kurssilla tutustutaan erilaisiin liikuntamuotoihin, kerrotaan terveellisestä ruokavaliosta ja tehdään kehonkoostumusmittaukset kurssin aluksi ja lopuksi. 

Kuva täältä.

Tavoite, jonka itse haluaisin saavuttaa, olisi tiputtaa rasvaprosenttia kymmenen prosenttiyksikön verran. Tällöin rasvaprosentti olisi noin 25. Käytännössä tämä tarkoittaa, että minun olisi pudotettava seitsemän kiloa rasvaa itsestäni 18 viikon aikana. Jotta pääsisin tavoitteeseeni, olisi pudotusta tultava viikkoa kohden noin 400 grammaa. Nykyisillä syömisillä ja liikkumisilla tavoite on hyvinkin saavutettavissa.

Mielenkiinnosta haluaisin kuulla, oletteko muut mitanneet rasvaprosentteja joko kotivaa'alla tai ihan kehonkoostumusmittauksessa? Millaisia tuloksia saitte?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti