tiistai 19. elokuuta 2014

Pikaiset kuulumiset ja viikon liikunnat

Viime aikoina kiirettä on pitänyt, lauantaina juhlimme poikamme nimiäisiä ja järjestelyistä huolimatta olen koittanut liikkua säännöllisesti. Mielestäni viime viikko menikin liikkumisten osalta oikein mallikkaasti:


Ma lenkkeily 30 min
Ti lenkkeily 30 min
Ke kotitreeni 25 min + lenkkeily 30 min
To kotitreeni 25 min + lenkkeily 30 min
Pe -
La lenkkeily 45 min
Su lenkkeily 60 min + kotitreeni 25 min
Yhteensä: 300 min

Tällä viikolla tavoitteet liikkumisen suhteen ovat vieläkin korkeammalla, nimittäin tavoitteena on liikkua kuusi tuntia ( eli 360 min) viikon aikana. Kaivoin kaapin kätköistä vanhan sykemittarini, ja yhtenä ominaisuutena siinä on sovellus jolla voi luoda kolme erilaista kunto-ohjelmaa; kohota kuntoa, maksimoi kunto ja pudota painoa. Näistä vaihtoehdoista valitsin viimeisimmän. Olen aina ollut välineurheilija, ja puhelimen RunKeeper-sovelluksen ohella sykemittari todellakin motivoi liikkumaan!


Sykemittarissa on kolme eri sykealuetta. Tuo kuusi tuntia minun tulisi jakaa niin, että kolme tuntia liikkuisin kevyimmillä ja toiset kolme keskitason sykkeillä. Mikäli loppuviikosta huomaan, että esimerkiksi keskitason sykkeen liikuntaa ei ole tullut tarpeeksi, voin ohjelmoida sykemittarin ilmoittamaan liikunnan aikana aina kun sykkeeni laskee liian matalaksi. Kätevää!

Painosta vielä sen verran, että se on hieman noussut pyörien nyt 70 kilon hujakoilla. Vaa'an mukaan rasvaprosenttini olisi kuitenkin laskenut. Koska syön pääosin dieetin mukaisesti, uskon että painokin alkaa pikkuhiljaa laskea. Tärkeimpänä pidän kuitenkin sitä, että rasvaprosentti laskisi terveelliselle tasolle ja oma ulkomuotokin alkaisi miellyttää enemmän itseäni. Rasvaprosenttiin liittyen mieheni heitti muuten minulle haasteen, tästä lisää piakkoin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti