keskiviikko 3. syyskuuta 2014

InBody-mittauksen tulokset

Maanantaina alkoi kymmenen viikon mittainen Liikunnan startti-kurssi ja ensimmäisellä kerralla ohjelmassa oli InBody kehonkoostumusanalyysi.



Odotin testausta innolla, vaikka tiesin, että tulokset eivät olisi kovinkaan imartelevia. Testaus suoritettiin iltapäivästä, mutta sitä ennen suositeltiin olemaan pari tuntia syömättä, jotta tulokset olisivat mahdollisimman todenmukaiset.


Paino oli noin kilon verran ylipainon puolella. Tosin mikäli testaus olisi suoritettu aamulla, olisi paino ollut varmasti normaalin rajoissa. Rasvamassaa oli oletetusti liikaa, mutta lihasmassaa sopivasti. Tavoitteena on vähentää rasvan määrää kehossa, mutta samalla pitää lihasmassa entisellään, ellei jopa kasvattaa sitä. Kotona oleva vaakamme on muuten näyttänyt aina, että lihasmassaa olisi paljon vähemmän verrattuna rasvan määrään. Tämän mukaan lihaksia olisi kuitenkin kiloissa mitattuna hieman enemmän.


Painoindeksi oli nippa nappa ylipainon puolella ja rasvoja siis liikaa. Laite muuten suositteli, että ollakseni ihanannepainossani, minun olisi tiputettava 9,5 kiloa rasvaa! Kuulostaa aika hurjalta tavoitteelta, olisipa hauska nähdä millaiselta näyttäisin silloin.


En kerennyt ottaa kunnollisia kroppakuvia bikinit päällä, mutta tässäpä muutama otos yhdestä ongelma-alueestani. Laite kertoi, että rasvan määrä keskivartalossa on kaksinkertainen ihannetapaukseen verrattuna - huomaa kyllä, että herkut ovat maistuneet.


Olinko tyytyväinen testauksen tuloksiin? En.

Olenko tyytyväinen, että kävin mittauksessa? Kyllä! Nyt kun faktat on lyöty tiskiin, voin tehdä niille jotain ja kymmenen viikon päästä tulokset ovat varmasti (paljon) paremmat!

Muita kehonkoostumusanalyysissä käyneitä? Millaisia tuloksia olette saaneet?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti