maanantai 13. lokakuuta 2014

Paino junnaa - muutoksia kehiin!

Mulla on tapana ottaa aamupaino joka maanantai. Kirjaan painon ylös ja tavoite ois että pudotusta tulis joka viikko. Parin viime viikon aikana kehitystä ei ole juuri tullut, itseasiassa paino oli tänään pari sataa grammaa enemmän kuin kaksi viikkoa sitten. Tulinkin siihen tulokseen, että ruokavaliossa on tehtävä pieniä muutoksia.

Tällä hetkellä syön aika runsaan aamupalan; annos proteiinikaurapuuroa ja banaanin. Koska käyn salilla heti aamupalan jälkeen, aion jättää aamupalan suht ennalleen treenipäiville, mutta muina päivinä jätän tuon banaanin pois. Myös proteiinijauheen määrää puurossa vähennän hieman joka päivältä. Päivällinen on toinen joka kokee muutoksen. Ennen oon syönyt aina jälkkäriksi banaanin, mutta nyt se jää pois. Mulle on jääny jostain sellanen tapa, että suolaisen jälkeen on saatava aina jotain makeaa. No, nyt koitan päästä siitä tavasta eroon ja narskuttaa vaikka porkkanaa makean himooni. Kolmas muutos koskee herkkupäiviä - viimekin viikolla tuli herkuteltua mm. lahjaksi saaduilla Polly-karkeilla (mukavat +1000 kaloria ylimääräistä). Jatkossa korvaan herkut ihan tekemällä jotain spesiaalimpaa ruokaa tai vaikka sillä hehkuttamallani suklaan korvikkeella (linkki!). Eiköhän näillä paino ala taas laskea. Ja jos ei ala, niin sitten kiristetään vyötä taas lisää, tosin sitten annan ohjat jo osaavimpiin käsiin ja palkkaan vihdoin sen pt:n.



Tänään kaupassa törmäsin mun entisiin lemppareihin, kermamunkkeihin. Raskausaikana noita tuli syötyä ihan liikaa. Muistelen, että aina maanantaisin oli lähikaupassa "kermamunkkipäivä"ja kun mun neuvolat oli yleensä aina maanantaisin niin kotimatkalla kävin ostamassa pari munkkia. Söin kyllä todella huonosti molempien raskauksien ajan, onneksi paino ei silti noussut juuri ollenkaan.



Salilla oli viikon tauon jälkeen jalkapäivä, jos olisin kehdannu niin oisin räppässy todisteen siitä että töitä tuli tehtyä! Harkitsen vakavasti treenipyyhkeen ottamista mukaan salille, sen verran hikistä touhua oli taas kerran.. :D Myös Gazozin uusi treenitoppi pääsi käyttöön ekaa kertaa, tykkään kyllä kovasti. Oli vaan vähän orpo olo ilman tissejä, imetyksen kun lopetin niin ne pieneni ainakin yhdellä kuppikoolla. Mut se meinaa vaan sitä, että on kavennuttava muualta, niin kroppa näyttää sitten sopusuhtasemmalta!

Illalla oli liikuntaryhmä ja vuorossa vesijumppa. Hieman oon ennen vähätelly noita vesijuoksuja ja muita, mutta kyllä niissäkin saa sykkeen nousemaan. Tehtiin loppuun sellasia pumppaavia venytyksiä, kivasti sai liikkuvuutta koko kroppaan. Lopuksi kun mentiin vielä saunaan, niin meinasin nukahtaa sinne lauteille. :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti