lauantai 15. marraskuuta 2014

Ms. Fitness 5 - ruokavalio ja treeniohjelma

Tänään alkoi vihdoin kauan odotettu Bodycampin Ms. Fitness-valmennus. Tarkkoja ohjelmia en voi tietenkään nyt paljastaa, mutta hieman niitä voin kuitenkin raottaa.

Ohjelmat laadittiin juuri minulle sopiviksi alkukyselyn perusteella. Kirjoitin alkukyselyyn mm:

"Synnytin toisen lapseni kesäkuussa. Loppukesästä aloitin elämäntaparemontin, jolloin painoin noin 72 kiloa (paino nyt 68). Painolla ei ole niin suurta merkitystä minulle, vaan kehonkoostumuksella. Tänään tehdyssä InBodyssa ilmeni, että ihanne olisi pudottaa vielä 8 kiloa rasvaa (rasvaprosentti nyt 31,9)."
"Toiveena kehonkoostumuksen muuttaminen - rasvat terveelliselle tasolle ja lihasta tilalle. Haaveena bikinivartalo!"


RUOKAVALIO

Ensimmäisen kuukauden ajan syön 2500 kaloria päivässä. Elän siis tarkoituksellisesti plussakaloreilla ensimmäistä kertaa elämässäni. Täytyy myöntää, että aamupalalla meinasi usko loppua kesken kun syömistä oli niin paljon, mutta seuraavat ateriat sujuivat jo paremmin. Söin kuitenkin kaikki ateriat, aamupala mukaanlukien, loppuun asti niinkuin ohjeissa kehoitettiin. Jatkossa kaloreita minulla tullaan varmasti tiputtamaan, joten pitää nauttia nyt kun tätä ruokaa vielä on ja paljon! :) Ruoka on ihan perus fitnesssapuskaa, eikä siinä tullut juuri muutosta entiseen.


TREENIOHJELMA

Taustatietolomakkeella kerroin käyväni salilla 4 kertaa viikossa, joten sain 4-jakoisen saliohjelman. Lihaskunnon lisäksi suositellaan aerobista 2-3 kertaa viikossa. Saliohjelman jako on seuraavanlainen:

1. Selkä, olkapäät
2. Etureidet, vatsa
                                                                   3. Rinta, hauikset, ojentajat
                                                                   4. Takareidet, pakarat, pohkeet, vatsa


Tänään testiin pääsi tuo neljäs treeni eli takareidet, pakarat, pohkeet ja vatsa. Uusia liikkeitä oli muutama, mutta netistä katsomalla ja yhdessä miehen kanssa pähkäilemällä sain treenin suoritettua kunnialla loppuun. Piristävää kun nyt on uusi ohjelma ja vieläpä uudella jaolla. :) 

Siinäpä ne ohjelmat oli lyhykäisyydessään. Aloituskuvat jäi tänään ottamatta, mutta yritän keretä huomenna ne ottamaan. Ensimmäisen päivän perusteella mietteet tästä valmennuksesta on että TYKKÄÄN ja kovasti! :) Plussaa Facebookin suljetusta Ms. Fitness-ryhmästä, sieltä saa varmasti paljon vertaistukea ja hyvällä lykyllä voi löytää treenikavereitakin lähistöltä. 

Jos on jotain kysymyksiä valmennukseen liittyen, voin vastailla parhaani mukaan! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti