maanantai 12. tammikuuta 2015

Ms. Fitness - toinen kuukausi


Kuvia selatessa löytyi aikamoinen helmi! :D

Nyt on kaksi kuukautta valmennusta takana. Aika on mennyt kyllä todella nopeasti! Näiden kahden ensimmäisen kuukauden aikana olen päässyt sinuiksi uuden elämäntavan kanssa; nykyisin minusta on ihan normaalia liikkua säännöllisesti 8-9 kertaa viikossa tai olla syömättä karkkia joka viikko. Mutta en sano etteikö se suklaa silti houkuttelisi.. varsinkin kun kahden pienen lapsen kanssa arki on mitä on ja hermot meinaa olla välillä enemmän ja vähemmän tiukilla.

15.12.2014

12.1.2015  

Vertailukuvissa en itse huomaa mitään muutosta, vaikka olo onkin keveämpi kuin aikaisemmin. Harmi että käsien asento ei ole kuvissa ihan sama, pitääkin muistaa jatkossa ottaa kuvat täysin samassa asennossa. Vaikka muutokset ei vielä olekaan mitään huimia, olen joka tapauksessa päättänyt ottaa kuvat joka kuukausi, niin myöhemmin on sitten kiva katsoa miten sitä edistystä (toivottavasti) on tapahtunut.


Toisen kuukauden aikana ruokavalio muuttui hieman entisestä ja kalorit tippuivat 2200:aan. Treenien puolella saliohjelma pysyi ennallaan, vain joitakin liikkeitä vaihdettiin toisiin. Aerobisia lisättiin 4-5:een per viikko, joista kaksi oli salitreenin jälkeen tehtäviä intervalliharjoituksia. Salin puolella koin pienen takaiskun, kun reväytin olkapääni penkkidippejä tehdessä. Käsi ei ole vieläkään entisensä, mutta on onneksi jo paranemaan päin.

Uudet ohjelmat tulivat lauantaina ja sekä ruokavalio että treeni kokivat suuria muutoksia. Nyt syön päivässä 1900 kaloria ja ohjelmaan lisättiin uusia lisäravinteita laihdutuksen tueksi. Saliohjelmaa muokattiin niin, että yläkroppaa treenataan erikseen työntö- ja vetopäivien muodossa. Yksi ei niin iloinen muutos liittyy aerobisiin, niitä lisättiin entisestään. Jatkossa teen viikossa siis kaksi intervallitreeniä sekä näiden lisäksi neljä pidempää lenkkiä. Yhteensä siis kuusi aerobista viikossa. Mulla on sellainen fiilis, että tämän kolmannen kuukauden aikana alkaa rasvat tippua nopeammin kuin ennen. Nyt ainakin päivittäisten kalorien pitäisi olla jo mukavasti miinuksen puolella. Toivottavasti siis kuukauden päästä noissa vertailukuvissa on entistä timmimpi minä. :)

Kuinka monella on menossa kroppaprojekti ja millaiset tavoitteet teillä on?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti