lauantai 14. maaliskuuta 2015

Tankkauspäivä - mistä päivän ruokavalio koostui

Pari päivää sitten sain valmentajilta sähköpostia, että saan viettää pienimuotoista tankkausta nyt lauantaina kun minulle oli sovittu jalkatreenitkin valmentajan kanssa. Ohjeeksi sain syödä normaalien ruokien päälle vielä parisataa grammaa basmatiriisiä. Tuo määrä ei kuulosta välttämättä isolta, mutta normaaliin päiväannokseeni verrattuna se oli valtaisa. :)


Söin ensimmäisen tankkausaterian ennen salille menoa lisäbuustia antamaan. Ateria koostui rahkasta, marjoista sekä riisistä. Dieettiversio Risifruttista siis, ja oli muuten hyvää ja täyttävää.

Kuva ei anna arvoa tälle herkulle, kiireessä hotkin rahkahässäkän suoraan isosta kiposta. :D
Salitreenit oli paljon rankemmat mitä yksin treenatessa, valmentaja ihan tarkoituksella piiskasi mua ja tiimikaveria ääriräjöille. Tehtiin suht lyhyitä sarjoja isoilla painoilla. Kyykky on mun ehdoton inhokki, eihän se vieläkään täydellisesti kulkenut mutta pikku hiljaa tekniikka alkoi siinäkin kehittyä. Nyt vaan tiukkaa kyykkytreeniä ja uskallusta siihen yksinkin treenaamiseen! Mulla on siis ollut vaikeutena erityisesti se, etten uskalla mennä tarpeeksi alas yksin kyykätessä, vaikka painoa olisi tosi vähänkin.

Parituntisen salilla hikoilun jälkeen mies tuli hakemaan mua pikashoppailulle Matkukseen. Anteeksi vaan kanssashoppailijat kun tungin ihmisten ilmoille naama punaisena ja edes suihkussa käymättä. :D Mulla oli todellakin tarkoitus käydä suihkussa ja laittautua ennen kaupoille menoa, mutten yksinkertaisesti vain kerennyt. Joku kerta pitää kyllä lähteä ihan pidemmän kaavan mukaan ostoksille. Tykkään meikata ja laittautua muutenkin, mutta kun viettää suurimman osan ajasta kotona lasten kanssa tai salilla, niin ei tule hirveämmin omaa ulkonäköä mietittyä. :)

Kotimatkalla söin autossa normaalin päivällisen salaatteineen lisäriisin kera. Vaikka pari tuntia kylmälaukussa säilytetty kanawokki ei kylmiltään ole mikään kulinaristin unelma, maistui se rankan treenin jälkeen taivaalliselta! Dieetillä oon oppinut nauttimaan ihan normaaleista ruoista. Varsinkin fyysisen suorituksen jälkeen ei ole mitään sen parempaa, kuin saada maha täyteen ihan kunnon ravitsevaa ja terveellistä ruokaa.

Iltapalaksi söin vielä keitettyä riisiä sellaisenaan ja kaksi Quest-patukkaa. Saan nyt valmentajan luvalla korvata yhden iltapalan viikossa proteiinipatukoilla, koska iltapala on ainut ruoka jonka saan nauttia rauhassa ilman häiriötekijöitä (lue: lapsia). Kerran viikossa saan siis jatkossakin pitää herkkupäivää protskupatukoista nautiskellen. :) Toki patukoita on monenlaisia, ja usein kaupoissa myytäviä sokeripommeja tulee välttää. Questbarit on kyllä ihan ykkösiä niin maun kuin ravintosisällönkin suhteen.

Ehdoton lempparimaku. Suosittelen!
Nyt taidan painua pehkuihin - lapset kun tuppaa heräämään aamuisin seitsemältä joka aamu, oli viikonloppu tai ei. :) Mites teidän muiden viikonloppu on sujunut tähän mennessä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti