keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Ylös (sohvan)pohjalta ja uuteen nousuun!

Dieettiterkkuja taas täältäkin suunnalta! Tai miten sen nyt ottaa, oon nimittäin kerran-pari viikkoon korvannut yhden aterian ihan jollain muulla kun dieettieväillä. Herkutteluista huolimatta mun paino on laskenut tasaisesti puoli kiloa viikossa, joten oon tavallaan antanut itseni helpommin repsahtaa, kun pudotusta on tullut joka tapauksessa.

Viime viikolla mulla oli treenit valmentajani Miian kanssa ja kerroin ihan avoimesti noista mun lipsumisista. Sovittiin niin, että jatkossa saan kerran viikkoon korvata yhden välipalan proteiinipatukalla. Välipalan sijaan aion tosin korvata iltapalan, koska ilta on ainut hetki päivässä kun saan syödä ruokani ilman että pienet tahmatassut on tulossa osingoille. :) Perjantai-iltaisin on siis mun "herkkuhetki", ja nautin pari protskupatukkaa hyvällä omallatunnolla.

Torstaina treffasin siis valmentajaa ja treenattiin Kuopiossa. Perjantaina kävin myös salilla ja lauantaille olin sopinut yhteistreenit kaverin kanssa. Lauantaiaamuna olo oli jotenkin nuutunut, mutta päätin lähteä kuitenkin salille. Reippaan tunnin jälkeen soitin miehelle että tulisi hakemaan mut kotiin, olo oli väsynyt ja olin varma että tuun kipeäksi. Ja niinhän siinä sitten kävikin, myöhemmin samaisena päivänä kuume pompsahti yli 38 asteen. Itselle tuo on jo selvää kuumetta, kun normaali lämpö on 35 paikkeilla.

Viikonloppu meni sairastaessa, mutta onneksi pysyin kuitenkin ruokavaliossa. Alkuviikonkin olin vielä pois salilta ja kävin ainoastaan lasten kanssa ulkoilemassa. Se mikä tuosta yllättävästä liikunnan poisjäännistä seurasi oli se, että mun kroppa meni aivan tukkoon. Maha ei toiminut ollenkaan ja heti aamupalan syötyäni olin aivan turvoksissa. Maanantaina ei ollutkaan niin kiva katsoa vaa'an lukemia - tismalleen samat lukemat kuin viikko aiemmin. Toki ruokavaliosta lipsuminenkin on voinut painoon vaikuttaa, mutta esim. tänään on olokin ollut jo paljon vähemmän turvonnut ja se näkyi heti vaa'alla aamulla käydessäni.

Valmentaja tuli myös siihen tulokseen, että mun kohdalla on järkevää aloittaa aerobiset nyt. Vaikka paino onkin pääosin tippunut puoli kiloa viikossa, niin mun motivaatio varmasti pysyisi paremmin mukana kun paino tulisi alas hieman nopeammin. Teen siis jokaisen salitreenin päätteeksi vartin aerobiset ja kerran viikossa teen tunnin mittaisen pidemmän lenkin. Lyhyemmät aerobiset hoituu kätevästi salilta kotiin rivakasti lenkkeillen.

Tukkakin vaihtoi väriä viime viikolla. :)

Nyt alkaakin kello olla sen verran, että kohta on lähdettävä hakemaan isompaa poikaa hoidosta. Ulkona paistaa aurinko, joten mikäs tuolla ulkona kävellessä! Aurinkoista viikkoa kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti