tiistai 14. huhtikuuta 2015

InBody - tulokseni kehonkoostumusmittauksessa

Kun viime syksynä ensimmäisen kerran kävin kehonkoostumusmittauksessa, jäin heti koukkuun. Sen jälkeen olenkin mittauttanut itseni säännöllisesti parin-kolmen kuukauden välein. Suositushan on käydä esimerkiksi puolen vuoden välein, jolloin muutokset olisivat selvästi nähtävissä. Näin dieetillä tuloksia kuitenkin tulee lyhyemmässäkin ajassa, ja itseäni ainakin motivoi joka kerta paranevat tulokset. Vielä kun hintaakin mittaukselle jää vaivaiset seitsemän euroa paikallisella uimahallilla, en nähnyt mitään syytä olla käymättä. :)


Alla tulokset tältä päivältä ja kolme kuukautta aiemmin:


14.4.2015
8.1.2015
Muutos
Huomioitavaa
Paino (kg)
62,3
67,7
-5,4

Lihasmassa (kg)
27,1
26,1
+1,0

Rasvamassa (kg)
13,2
20,00
-6,8
Viitearvo 12,1 – 19,4
Painoindeksi
22,1
24,0
-1,9

Rasvaprosentti
21,2
29,5
-8,3
Viitearvo 18,0 – 28,0
Vyötärö-lantiosuhde
0,87
0,88
-0,01
Viitearvo 0,75 – 0,85
Viskeraalinen rasva
67,1
66,8
+0,3

Fitnessindeksi
82
75
+7


Täytyy sanoa, että tulokset olivat paremmat kuin uskalsin edes odottaa! Esimerkiksi mun rasvaprosentti on ensimmäistä kertaa elämässä normaalin rajoissa. Vielä olisi kuitenkin tiristettävä pari kiloa pois, jotta kroppa olisi otollisimmillaan lihaksenkasvatusta ajatellen. Enää ei kuitenkaan pitäisi mennä kauaa, että meikäläinenkin pääsee hieman runsaampien ruokien äärelle. :) 

Aiempia InBody-mittausten tuloksia pääsette muuten lukemaan TÄÄLTÄ.

Tänään oli tarkoitus mennä salille suoraan kehonkoostumusmittauksesta, mutta kroppa päätti toisin ja lapsissa ollut flunssa tarttui minuunkin. Nyt siis pakkolepoa pari päivää. Yleensä mun ruokarepsahdukset tulee aina lepopäivinä, mutta tää kehonkoostumusmittaus antaa kyllä voimia pitäytyä ruokkiksessa, vaikka ruokaa ei tulekaan seuraavina päivinä ihan treenipäivien verran.

Mukavaa viikkoa kaikille, enää pari päivää ja sitten koittaiskin Fitness Classic!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti