perjantai 24. huhtikuuta 2015

Kun ruoka tökkii

Nyt on tultu dieetillä siihen pisteeseen, mitä en olisi itsestäni uskonut. Nimittäin nälkä on väistynyt ja tilalle on tullut inhotus ruokaan. Tai enemmänkin kyllästyminen tiettyihin ruoka-aineisiin.


Eniten on alkanut tökkimään kana. En edes halua tietää kuinka monta kiloa sitä on tullut viime syksyn jälkeen vedettyä. :D En tosiaan syö punaista lihaa, joten siksi proteiininlähteenä lautasella on useimmiten broileria/kalkkunaa. Pitänee ottaa taas käyttöön broilerinfileesuikaleet, jotka saa kivasti "piilotettua" esim. wokin joukkoon.

Broilerin jauhelihapihvit, lanttu-perunamuusi ja salaatti

Toissapäivänä kyllästyminen ruokavalioon oli jo siinä pisteessä, että kyselin valmentajilta voitaisiinko kokeilla ketoosia tässä dieetin loppuvaiheessa. No, kuten arvelinkin niin kieltävä vastaus sieltä tuli, turha kiristellä ruokavaliota ennenkuin sille on tarvetta. Sitä paitsi eihän se ketoosi mun kanainhotukseen olisi edes auttanut, joten parempi näin että saan edes hiilarit pitää ruokavaliossa. :D

Sama setti kuin edellinen, mutta "ranskalaisilla"

Kyselin myös eilen, voisinko pitää jonkunlaista tankkaus-/vapaasyöntipäivää kahden viikon päästä, kun on tiedossa isomman pojan synttärit. Lupa tuli yhteen pieneen herkkuun, mutta yhteistuumin päädyttiin kuitenkin siihen, että parempi olla kokonaan ilman. Sen verran aion kuitenkin herkutella, että nautin kahvin kanssa yhden Wheyhey proteiinijätskin. Tankkauspäivää ei olla lyöty vielä lukkoon, se saattaa osua tuonne parin viikon päähän tai sitten ei. Riippuu siitä, miten paino tästä jatkaa tippumistaan.

Pasta, sua kaipaan niin!

Turvotusta ja mahan toiminnan hidastumista on myös ollut havaittavissa ja omalla kohdalla se yleensä johtuu liian vähäisestä vedenjuonnista. Oonkin taas skarpannut nesteiden nauttimisen kanssa ja pikku hiljaa turvotuskin on alkanut väistyä. Turvotus on muuten varmasti yksi syy miksi ruoka ei ole viime päivinä maistunut, ei hirveästi nappaa syödä mahaa täyteen kun olo on jo ennestään "täysi". :D


Onneksi suurimmaksi osaksi tykkään yhä mun ruokavaliosta. Kaikki makeat ateriat, eli aamupala, välipala ja iltapala on oikeita herkkuhetkiä mulle. Suurin kiitos tosin taitaa kuulua stevialle, jolla saa lisämakeutta niin rahkaan kuin pannariinkin. Käytin myös joskus kalorittomia ateriankastikkeita, mutta nykyisin olen pyrkinyt pitämään ruokavalion mahdollisimman puhtaana (kaloriton kinuskikastike ei kovin "luonnolliselta" kuulosta).



Olisi kiva kuulla teidän lukijoiden lemppari dieettireseptejä. Mikä on sellainen ruoka mitä jaksaa syödä kuukaudesta toiseen, vai onko sellaista?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti