tiistai 12. toukokuuta 2015

Gurun oppiin

Maanantaina olin Tampereella tapaamassa uutta valmentajaani Matti Halosta ja täytyy sanoa etten parempaa valmentajaa voisi toivoa! Siinä rupatellessa koin muutaman ahaa-elämyksen mm. siitä, miten tärkeää on aterioiden sijoittelu omaan päivärytmiin sopivaksi. Perusrunkohan mulla on ollut ihan hyvä jo tätä ennenkin, mutta nyt viilataan ruokavalio kuntoon viimeisen päälle ja treenejäkin hieman muokataan.


Ennakkoon mua jännitti aivan hirveästi että joudun jollekin kitudieetille, jotta päästään näistä lopuista ylimääräisistä rasvoista äkkiä eroon. Turhaan jännitin, nyt panostetaan enemmänkin siihen että pohjatyö tehdään kunnolla ja saadaan kroppa toimimaan kaikista parhaimmalla mahdollisella tavalla. Ruokaa ei siis vähennetä vaan se millä eroa tehdään entiseen on ruoka-aineiden oikea sijoittelu ja riittävän pitkät ateriavälit. Kyllä, luit oikein! Vaikka aina paasataan siitä, ettei ruokailuvälien saisi antaa venähtää liian pitkiksi, niin parin tunnin välein syöminenkään ei ole painonpudotuksen kannalta hyväksi. Mulla kun oli aiemmin tapana syödä päivän ateriat parin-kolmen tunnin välein ja iltapalan olin syönyt jo seitsemältä illalla. Nyt ateriat jaetaan tasaisesti pitkin päivää syötäväksi; aamupala nautitaan heti herättyä ja iltapala juuri ennen nukkumaan menoa.


Salitreenejä tulee samanverran kuin ennenkin, eli viisi kappaletta viikossa ja lisäksi 3-4 aerobista per viikko. Aerobisten suhteen sain aikalailla vapaat kädet; enää ei ole pakko raahautua heti aamulla lenkille jos en välttämättä halua, passaa mulle!

Valmentajan vaihdoksen myötä pääsin myös liittymään osaksi Team Sportlifea ja jatkossa käytössäni on laadukkaat Sportlifen lisäravinteet. Nyt kun taustajoukot on kunnossa, niin mulla ei ole epäilystäkään, ettenkö tulisi saavuttamaan tavoitteitani kisalavoille pääsystä parin vuoden kuluttua! Toki työtähän tämä projekti vaatii multa kovasti, mutta nyt saa levollisin mielin keskittyä vaan treenaamiseen kun on muut osa-alueet kunnossa. :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti