keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

Hyvästit aamutreeneille

Onko mitään sen parempaa, kuin startata aamu salitreenien parissa? Ei minusta! (Jos nyt pitkään nukkumista ei lasketa mukaan.)

Tähän asti arkeni on muodostunut siitä, että olen herännyt aamuisin seitsemän maissa, syönyt aamupalaa yhdessä lasten kanssa ja tämän jälkeen lähtenyt salille. Treenien ajan ukki on hoitanut lapsia ja itse olen palannut kotiin lounasaikaan mennessä.



Kuva: Vesa Lýra

Nyt meidän arkeen on kuitenkin tulossa muutos, kun syyskuussa palaan takaisin koulunpenkille. Eniten minua ei suinkaan huolestuta miten lapset pärjäävät hoidossa, vaan se, että miten minun aamutreenieni nyt käy. :D Pohdinnan jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että koska kaikki paikalliset kuntosalit aukeavat vasta kuudelta ja sekä lasten hoito että kouluni alkaa jo kahdeksalta, saavat aamutreenit jäädä. Jatkossa tulenkin käymään salilla iltapäivisin heti koulusta päästyäni.

Hieman jännittää miten mahdun treenaamaan pahimpaan ruuhka-aikaan, varsinkin kun olen vaihtamassa vakkarisaliani pienemmälle "äijäsalille". Vaatii myös kovaa tsemppaamista itseltä lähteä salille juuri silloin, kuin vireystasot ovat alimmillaan (itselläni se on juuri iltapäivisin). Mutta eiköhän tähän uuteenkiin rytmiin vielä totu ja onneksi tuohon vireystason nostamiseen auttaa latausjuoma. Sportlifen Kerosenea olen käyttänyt jo nyt aina silloin tällöin, kun tuntuu että kotisohva kutsuisi enemmän kuin kuntosalilla hikoilu. Jos et ole ennen kokeillut latausjuomaa niin suosittelen lämpimästi, itselläni ainakin tepsii takuuvarmasti!



Olisi mielenkiintoista kuulla, mihin aikaan te lukijat oikein käytte treenaamassa? :) Itse olen ehdoton aamutreenien puolestapuhuja, mutta tunnen myös erään, joka treenaa illalla juuri ennen nukkumaanmenoa!

2 kommenttia:

  1. Ennen kävin pelkästään iltaisin juuri ennen salin sulkeutumista (n.klo 21 aikoihin) ihan pelkästään jo yötöiden takia. Nykyisin herään seitsemän jälkeen arkisin poikaystävän herätyskelloon, ja lähden aamupalan jälkeen salille. Molemmat omalla tavallaan toimivia, ja oon jopa oppinut tykkäämään aamutreeneistä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi yövuorot on kyllä pahoja! Kaveri on tuskastellut, kun hänellä satunnaiset yötyöt sotkee pahasti treeni- ja ruokarytmiä. Itse tarkoitus hakeutua perus 8-16 duuniin, musta ei olis yötyöläiseksi. Mut kiva että oot löytänyt sulle toimivan ratkaisun. :)

      Poista